Handelsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra FitandFresh. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og FitandFresh.

Dokumentation og vejledning

Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Bodylab. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra FitandFresh website, er denne af vejledende art. FitandFresh indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Betaling

Hos FitandFresh kan der betales med:

  • Betalingskort, herunder Dankort , Visa/Dankort, Visa Electron, MasterCard og Maestro.
  • Delbetaling med ViaBill
  • Bankoverførsel – ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor

Der tages ikke gebyr ved betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra FitandFresh. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Levering af varer fra FitandFresh anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Risikoen og ansvaret for varer købt hos FitandFresh overgår først til dig som forbruger på leveringstidspunktet.
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse.

Levering til Danmark

  • GLS pakkeshop – 29 kr.
  • GLS erhverv – 35 kr.
  • PostDanmark uden omdeling – 40 kr.
  • PostDanmark med omdeling – 59 kr.*

Samlet køb over 500 kr. leveres fragtfrit, undtaget PostDanmark med omdeling.

*Forsendelse med PostDanmark med omdeling koster 59,- kr. Gælder dog ikke smagsprøver, som typisk koster mellem 10,- og 24,- kr. i porto.

Leveringstiden er 1 dag.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

FitandFresh yder 14 dages fortrydelsesret på alle varer, bortset fra fødevarer (herunder kosttilskud). Skulle der være fejl ved en vare, eller modtager du en forkert vare, afholder vi naturligvis alle udgifter til returnering og sender dig øjeblikkeligt en ny vare. Det er dog vigtigt, at du ved fejlleverancer kontakter vores support for derigennem at få en gratis returlabel. Vi afholder ikke udgifter til forsendelser returneret uden en af FitandFresh udstedt returlabel.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du kan hente den her: Standardfortrydelsesformular.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen ved fortrydelse af køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, eksklusive leveringsomkostninger.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet af en vare, skal varen sendes til:

FitandFresh
Att: Retur
Østergade 44
9800 Hjørring

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular og vedlægger.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Fitandfresh.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode, FitandFresh har stillet dig i udsigt.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi sender en returlabel

Inden du sender dine varer retur, bedes du have kontaktet vores kundeservice på mail@FitandFresh.dk eller 99 99 99 99, som så vil sende en returlabel til dig.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

  • Ordrenummer
  • Navn
  • Telefonnummer
  • Grund til reklamation
  • Reg. og konto. nr. til tilbageførsel.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, således at pakken kan spores.

Husk, at vi kun dækker udgifter for returforsendelser når pakken returneres med en af FitandFresh udstedt pakkelabel. Du kan kontakte vores kundeservice for at få udleveret en sådan.

Vores returadresse er:

FitandFresh
Att: Reklamation
Østergade 44
9800 Hjørring

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed hos den erhvervsdrivende i netbutikken). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet – www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Persondatapolitik

Vi har lavet en side omkring persondatapolitik, klik her for at gå til siden